středa 22. prosince 2010

Val  Duron
Prší opět celou noc, ráno jako přes kopírák, vyrážíme proto trochu později než bychom chtěli, začátek stejný jako včera. Velká kabinová bez problémů, podepsat papír o loukách. Sjezd do passo Sella příjemný, šotolina, kousek asfaltu. Pak krátké stoupání 40 vm, šotolina mezi skalky. Botanická zahrada, nádherné, převážně rovina, široké Stále sjízdné, nádherné výhledy, cca 200 m lepší vést (dřevěné prahy), větší kameny na cestě.
Existuje možnost objet spodem asi 300 m neprověřeno (kočárky mají jet vrchem)
Dále široká cesta, branka a krátké stoupání k Rif.Comici. Další padák asi  300 m má tři varianty – prostřední drncavá široká cesta – pak doleva po terénu na širokou cestu nebo vlevo pro pěší – kamenitá asi nesjízdná. Nebo vpravo souběžná, nádherná, úzká, mírně stoupá, pod sloupy po terénu. Suché koryto potoka, branka
Vpravo zkratka, nebo kosa doleva, vše sjízdné s dobrými brzdami. Odbočka přes most pravděpodobně varianta Sella Ronda
Vlevo drastické klesání, několik úseků, cca  300 m, Jetelné s maximální opatrností na brzdách. Postupně se zlepšuje, dalších cca 300 m, el. závora. Další klesání příjemné, široká šotolina, stále z kopce nebo po rovině až na nejnižší bod 1700mnm Opuštěné. Napojení na hlavní turistickou trasu, široká cesta, kvalitní profil, začíná příkrým stoupáním, pak menší, střídají rovinky, nic zásadního, pěší i cyklo turisté, v lese. Les opouští v 1800, nádherná louka, výhledy, Langkofely, dobytek. Cesta široká, převážně po rovině, stoupání začíná v lese. Pak zase louky, převážně stále nahoru, občas pěkný trhák, místy nutno vést, cesta stále přijatelná, převážně se jede, ale pomalu, s přestávkami na focení (nádherné výhledy) zhruba stejně rychle jako pěšáci. Nejvyšší bod 2050. Bezproblémový sjezd podle chaty po zpevněné cestě až na kotu 1985. Pak cca 2 km v podstatě vrstevnice, řídkým nízkým lesem, nádherně vedené, nádherné výhledy. Poměrně úzké, občas kořen, občas potok, občas turista, nutno se vyhnout, není zásadní problém. Přenést potůček a nahoru na louku, koně. Dále už širší, šotolina k Alpe di Suissi – 2135. Do sedla trhák 300 m – 2185. Nádherný výhled do údolí val Duron, vpravo stěny. Sjezd poměrně příkrý, po šotolině cca 1 km, sjízdné celé, min půlka bez problémů. Dále cca 7 km nádherné údolí, zpevněná široká cesta, mírně klesá až do Campitela di Fassa. V závěru větší sklon, v jednom místě cca 200 m sklon snad 30 st. – náročné na brzdy pro pěší i auta. Asfalt až ve městě. sušení u Bédy v garáži,  pobyt a přesun v luxusním mobilním ubytovacím zařízení snad někdy příště.  Pro úplnost – uxistuje ještě Sella Ronda antiorario – neboli proti směru hodinových ručiček, kde se využívá zase jiných lanovek a tras. Námět na příště